USŁUGI HYBRYDOWE - onkologiczna opieka żywieniowa w Twoim domu USŁUGI HYBRYDOWE - onkologiczna opieka żywieniowa w Twoim domu
Prehabilitacja onkologiczna Prehabilitacja onkologiczna

Wspieramy na każdym etapie choroby

Nasi Specjaliści zwiększają skuteczność konwencjonalnego leczenia onkologicznego, zapewniając kompleksowe wsparcie z zastosowaniem nowoczesnych metod o potwierdzonej naukowo skuteczności.

Wspieramy osoby chore na każdym etapie choroby – od momentu diagnozy, przez leczenie przeciwnowotworowe, aż do budowania nowej jakości życia po zakończonych terapiach. Wyjątkowość naszego podejścia polega na zrozumieniu, że każdy doświadcza nowotworu na swój własny sposób, dlatego ważne jest przede wszystkim dostrzeżenie człowieka i jego wartości, a nie wyłącznie choroby.

Pierwsza wizyta obejmuje spotkanie z Opiekunem, który przeprowadza wywiad dietetyczno-psychologiczny, aby całościowo ocenić stan zdrowia, ponieważ tylko kompleksowa troska o ciało i umysł pozwoli na realną pomoc osobie chorej.

Wsparcie dietetyka onkologicznego

Najważniejsze w chorobie nowotworowej jest zabezpieczenie organizmu przed niedożywieniem i kacheksją oraz zapewnienie zbilansowanych posiłków dających energię do dbania o zdrowie.

Jak pomaga dietetyk onkologiczny?

• przeprowadza szczegółowy wywiad zdrowotny oraz obszerny wywiad dietetyczny,
  • analizuje i interpretuje wskaźniki biochemiczne,
  • dokonuje szczegółowej oceny stanu odżywienia za pomocą profesjonalnego analizatora medycznego SECA mBCA515 oraz wybranych parametrów diagnostycznych,
  • uwzględnia w diecie zalecenia od lekarza onkologa,
  • wdraża działania korygujące lub podtrzymujące,
  • wyznacza jadłospis dostosowany do zaleceń lekarza onkologa oraz indywidualnych preferencji pacjenta,
  • szczegółowo edukuje chorego oraz jego bliskich.

Jeśli się nie odchudzasz, a mimo to Twoja waga spada; jeśli przesypiasz całe noce, a nadal nie masz energii, a chciałbyś mieć wpływ na skuteczność leczenia, umów się na pierwszą wizytę w naszym Centrum.

Wsparcie psychologa onkologicznego

Wysoki poziom stresu działa niekorzystnie na zdrowie i wpływa negatywnie na skuteczność leczenia. Diagnoza nowotworu powoduje również lęk, smutek, bezradność, co dodatkowo utrudnia radzenie sobie z nową codziennością.

Jakie efekty przynosi praca z psychologiem onkologicznym?

• obniżenie poziomu stresu – widoczne w codziennym życiu, jak w wynikach badań biochemicznych,
  • łatwość we wprowadzeniu zdrowych nawyków,
  • oswojenie lęku i uwolnienie od trudnych myśli i bolesnych emocji,
  • lepsze zrozumienie siebie – swoich potrzeb, emocji i wartości,
  • uwolnienie się od stygmatyzacji i roli osoby chorej,
  • polepszenie jakości życia po zakończonym leczeniu i powrocie do zdrowia,
  • zdobycie konkretnych umiejętności, dzięki sprawdzonym naukowo narzędziom, metodą i techniką,
  • uzyskanie cennych umiejętności i narzędzi psychologicznych, które wykorzystasz do mądrego radzenia sobie z chorobą oraz do budowania spełnionego życia po chorobie.

Pokonaj swoje obawy i lęki, odzyskaj wpływ na życie i buduj wspierające relacje z bliskimi.

RAK to tylko rozdział – etap w naszym życiu, który określa jego część, ale nie całość. W Centrum Onkodietetyki dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić Ci wiedzę, inspirację i specjalną opiekę, której potrzebujesz, aby śmiało stawić czoła swojej chorobie. Ponieważ żadna diagnoza nie powinna powstrzymywać cię od robienia rzeczy, które kochasz, lub od przeżywania każdego dnia w pełni.

Wskazówki Specjalistów Onkodietetyki