Pakiet mikroKONTROLA – dlaczego należy wykonywać badania kontrolne?

Pakiet diagnostyczny mikroKONTROLA

Jest to panel diagnostyczny za pomocą którego specjaliści z Onkodietetyki mają możliwość oceny działania poszczególnych układów i najważniejszych organów w tym nerek, wątroby i trzustki. Wykonuje się go w momencie spotkania kontrolnego z dietetykiem onkologicznym w Onkodietetyce.

Po co mi badania kontrolne?

Badania te służą kontroli postępów wprowadzonej terapii żywieniowej. Jako profesjonalne Centrum Onkodietetyki udzielamy wsparcia pacjentom z chorobą nowotworową na podstawie medycyny opartej na faktach. Zalecenia żywieniowe jak i jadłospis tworzony jest indywidualnie na podstawie paneli badań diagnostycznych. Dzięki cyklicznej kontroli parametrów biochemicznych istnieje możliwość modyfikacji zaleceń żywieniowych oraz dostosowania ich pod aktualne potrzeby organizmu. Wsparcie jest spersonalizowane i daje większe szanse na poprawę stanu odżywienia organizmu, co za tym idzie na lepsze rezultaty prowadzonego leczenia.

Co sprawdzę wykonując pakiet diagnostyczny mikroKONTROLA?

Panel ten sprawdza najważniejsze parametry służące ocenia zdrowia, stanu odżywienia, niedoborów pokarmowych, wydzielania enzymów i działania poszczególnych organów. Wykonanie tego panelu kontrolnego informuje o:

• ryzyku niedożywienia białkowego bądź białkowo-kalorycznego,
  • niedoborach pokarmowych, np. żelaza, kwasu foliowego czy wit. B12, w tym określenia przyczyny niedokrwistości,
  • istnieniu stanu zapalnego w organizmie,
  • stanie gospodarki węglowodanowej i możliwości zastosowania profilaktyki przed powstaniem bądź pogłębianiem cukrzycy,
  • funkcjonowaniu organów, tj. wątroby, nerek i trzustki i dostosowaniu żywienia pod poziom ich wydolności,
  • oraz stanu gospodarki wodno-elektrolitowej

Opierając się na diagnostyce laboratoryjnej pacjent otoczony jest wsparciem, którego faktycznie potrzebuje. W przypadku choroby nowotworowej potrzeby organizmu dynamicznie się zmieniają, dlatego systematyczne wykonywanie badań kontrolnych służy szybszemu wprowadzeniu zmian w prowadzonym leczeniu żywieniowym. Dzięki temu samopoczucie oraz jakość życia osób z chorobą nowotworową znacznie się poprawia.

Umów się do dietetyka onkologicznego, aby otrzymać skierowanie na badania:

Źródła
  1. K. Gajecki, M. Machaj, D. Gajecki, M. Kowalik, I. Gromny, Ocena wpływu diagnostyki na stan odżywienia hospitalizowanych pacjentów, Piel. Zdr. Publ. 2015, 5, 4, 379–383.
  2. K. Zabłocka, J. Biernat, Wskaźniki biochemiczne zaburzeń stanu odżywienia w chorobach nowotworowych, Medycyna Paliatywna w Praktyce 2008, 2, 1, 20–25

mgr Magdalena Ulikowska